THE BIG EVENT wordt twee maal per jaar georganiseerd en is 's werelds grootste evenement op het gebied van poppen, teddyberen, poppenhuizen en miniaturen. De Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch Nederland opent, na 2 jaar afwezigheid, op zaterdag 23 en 24 oktober 2021 haar deuren voor de 31e editie van 'THE BIG EVENT': Een prachtige presentatie van antieke en oude poppen, handgemaakte poppen en teddyberen, fabrieksmatige poppen, BJD, poppenhuizen en miniaturen en een apart segment met een exclusieve internationale Reborn babypoppenbeurs.

Deze gespecialiseerde verzamel en hobbybeurs trekt al 30 jaar duizenden bezoekers van heinde en ver. Poppen, poppenhuizen en teddyberen zijn tijdloos en vandaag de dag populairder dan ooit.

Teddyberen een uitzonderlijke kunstvorm!
De Teddybeer, onze intiemste vriend. Dat een Teddybeer jong en oud soms troost kan bieden, weten we allemaal. Maar je kunt ook zelf beren leren maken. Tijdens deze beurs ziet u de teddybeer tot leven komen, internationaal bekende teddyberenkunstenaars laten hun werk zien veelal naar eigen ontwerp. Teddyberen maken is de laatste jaren tot een kunst verheven. De handgemaakte beer krijgt net dat extraatje wat bij de fabrieksbeer ontbreekt. Voor de berenmaaksters zijn er honderden soorten mohair waar men rustig een keuze uit kan maken na een deskundig advies.

Deelnemers komen vanuit de hele wereld met hun poppen, beren en poppenhuisminiaturen. Australië, Spanje, Oostenrijk, Engeland, België en U.S.A. de beurs is de grootste in de wereld en dat maakt het evenement enorm populair. Enthousiaste kunstenaars uit Rusland, Kazachstan,  Wit-Rusland en andere Russischtalige landen waaronder Litouwen, Estland en de Oekraïne komen de beurs verrijken met hun bijzondere handgemaakte poppen en teddyberen. Het werk uit deze landen is over het algemeen van een hoge artistieke kwaliteit en bijzonder gedetailleerd uitgevoerd.

Reborn Baby's
Momenteel zijn de babypoppen een ware rage, het is onvoorstelbaar hoe levensecht die poppen zijn, de keuze is groot,  dat wordt een gezellige samenkomst voor Rebornpoppen verzamelaars een  'Reborn meeting' die 2 dagen lang plaatsvindt!!

Daarnaast is er genoeg ruimte voor nostalgie!

Antiek! Opvallend is de prachtige collectie die antiekspecialisten u gaan presenteren, veel deelnemers uit diverse landen in Europa met bijzondere en zeldzame poppen en accessoires, je kan wel zeggen een beurs in een beurs!  Tijdens dit buitengewoon boeiende evenement maak je kennis met poppen- en berenkunst uit lang vervlogen tijden. Antieke porseleinen poppen van beroemde Franse ontwerpers als Jumeau, Bru en Francois Gaultier en Duitse zoals Simon & Halbig, Armand Marseille of bijvoorbeeld Kämmer & Reinhardt zijn niet ongewoon op deze beurs. 

Openingstijden en entreeprijzen:
Zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur en zondag van 11.00 tot 16.00 uur.

TICKETVERKOOP ONLINE EN/OF AAN DE KASSA
Online-tickets zijn nu in de verkoop in onze ONLINE TICKETSHOP op deze website voor slechts € 6,00 p.p. (+ 0,75 bankkosten) De online tickets die eerder zijn gekocht voor de geannuleerde beurzen in 2020 kunnen ingeleverd worden bij de controlepost bij de hal, (u hoeft dus niet te wachten in de rij bij de kassa). De kassa's in de Brabanthallen zijn ook open en daar kan u contant een entreekaartje kopen . De reguliere entreeprijs is € 10,- voor volwassenen en € 6,00 voor nieuwsbriefabonnees bij inlevering van uw kortingsbon (of laten zien op uw mobiel). Kinderen tot 12 jaar hebben gratis toegang onder begeleiding van een volwassene. Er is geen verplichting voor ons als organisatie om te controleren op toegangstesten en/of vaccinatiebewijs!

ADRES EN PARKEREN Komt u met de auto Navigatie/GPS:
Brabanthallen Diezekade 2, 5222 AK ’s-Hertogenbosch Nederland
In de hal staan parkeerautomaten waar u voor € 10,- een dagkaart kan
kopen.

GELD PINNEN OP DE BEURS Bij sommige standhouders kan je pinnen, wij weten niet hoeveel van de (paar honderd deelemers) voorbereid zijn met een pinmogelijkheid. Een Tikkie is een optie, lees daar hieronder alles over. De dichtsbijzijnde pinautomaat staat bij het station Den Bosch. De Brabanthallen heeft zelf dus geen pinautomaat, ook het speciale geldloket dat wij in het verleden als organisatie ter beschikking stelden is niet meer aanwezig vanwege de enorme hoge kosten aan verzekering (grote hoeveelheden cash), de verplichte aanwezige bewaking, het huren van een loket en 2 loketdames en dat alles voor 2 dagen is gewoon niet meer haalbaar.
OPLOSSINGEN:

Standhouders kunnen zelf voor een paar tientjes een pinmogelijkheid aanschaffen bij bijvoorbeeld: SumUp

Wat is een Tikkie?
Tikkie is een gratis app waarmee gebruikers gemakkelijk geld terugvragen bij anderen. Bijvoorbeeld na een etentje met een groep of een uitstapje waarbij iemand (alle) kosten vooruit heeft betaald. Via de app maakt die persoon een betaalverzoek, ook wel een Tikkie genoemd, voor het juiste bedrag. Dit verzoek wordt vervolgens via WhatsApp of sms verstuurd naar de mensen die nog moeten betalen. Vooral jongeren zeggen na het afrekenen vaak tegen elkaar: 'Ik stuur je een Tikkie'. In andere woorden: 'Ik stuur je een betaalverzoek'.
De mensen die moeten betalen hebben de app zelf niet nodig. Zij tikken op de link en betalen met iDEAL via hun eigen bank. Tikkie is verbonden met het rekeningnummer van degene die het betaalverzoek verstuurt. Zo wordt geld gemakkelijk en snel overgemaakt.

Ook minder validen willen graag genieten van de beurs.
Dat is niet altijd even  makkelijk. De gangpaden zijn ruim breed genoeg maar wellicht is het een goed idee om de zondag te kiezen voor uw bezoek aan de beurs.  Tijdens de zondag is het over het algemeen rustiger dan op de zaterdag. De keuze is vanzelfsprekend aan uzelf. Wij willen dat iedereen de mogelijkheid heeft om er even een dagje tussenuit te gaan en met een stralende lach thuis terug te komen!
Er zijn  invalidenparkeerplaatsen voor de entreehal. De Brabanthallen heeft geen rolstoelen ter plekke te huur of beschikbaar.

PERS: Voor meer informatie, persfoto's, interviews, lezersaanbiedingen, acties, prijsvragen etc. kunt u contact opnemen met Suzan Wolters of Paul
telefoonnr. 0031 (0) 6 300 99 458   e-mail: info@niesjewolters.nl    


 
 
Je hond meenemen naar een druk evenement, hoe fijn is dat voor je viervoeter?
Te vaak hebben we als baasje een leuke dag, maar is het voor de hond minder leuk dan wij beseffen. Een evenement barst van de geluiden, geuren, en mensen met aai- en grijpgrage handen, voor een hond kan een evenement een regelrechte hel zijn, veel honden vertonen stress of zelfs uitputtingsverschijnselen. Wij als organisatie én hondenliefhebbers adviseren: Laat je hond gewoon lekker thuis en doe 'm dit niet aan. 
 
Hierbij een link naar een parkeerterrein voor campers, ca. 15 minuten rijden vanaf de Brabanthallen      https://www.dierenbos.nl/kamperen

Veilig samen uit!
Er gelden speciale richtlijnen voor een veilig dagje uit.
De beurs is zo ingericht dat je overal anderhalve meter
afstand kunt houden. Dat geldt voor de stands en de
gangpaden. Maak er gebruik van en gun elkaar de
ruimte de beursvloer rustig te ontdekken.
     
Het luchtcirculatiesysteem in de hallen is
aangepast dat de lucht die uit de hal wordt
afgezogen niet terug de hal in wordt
geblazen (via de recirculatieklep) maar
wordt afgevoerd. Dit houdt in dat op dit
moment alleen “zuivere lucht” van buiten
naar binnen wordt geblazen, deze gaat via
een warmtewiel en filters waardoor deze
ook op de juiste temperatuur kan worden
ingeblazen.
Was regelmatig je handen.
Er is EHBO aanwezig
Er is geen algemene pinkassa aanwezig.

Ga naar huis als je last hebt van
neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn,
lichte hoest en/of verhoging (tot 38°C). Ga naar
huis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf
38°C) en/of benauwdheidsklachten heeft.




THE BIG EVENT
23 en 24 oktober 2021
HOERA!!!!!!HET LICHT STAAT OP GROEN!! THE BIG EVENT gaat op 23 en 24 oktober in de Brabanthallen plaatsvinden in 's-Hertogenbosch Nederland.
De deelnemerslijst voor de beurs op 23 en 24 oktober 2021 staat op onze website: KLIK HIER om de lijst te bekijken, wij vragen de deelnemers om te controleren of je goed geregistreerd staat en eventuele wijzigingen en/of aanpassingen door te geven via info@niesjewolters.nl sta je niet geregistreerd en wil je wel deelnemen aan de beurs op 23 en 24 oktober 2021 dan kan je het daarvoor bestemde deelnameformulier invullen: KLIK HIER voor het deelnameformulier. ONLINE TICKETS ZIJN VANAF NU TE KOOP VIA ONZE TICKETSHOP  eerder gekochte online tickets die in 2020 voor de geannuleerde beurzen zijn gekocht blijven geldig totdat je ze gebruikt voor een beurs naar keuze.
ATTENTIE: Naar aanleiding van de persconferentie van de overheid op 14 september 2021 mogen wij, met toestemming van de Nederlandse overheid,  als 'doorstroomlocatie' de beurs laten plaatsvinden zonder restricties op het aantal bezoekers, zonder anderhalve meter afstand, zonder mondmaskers en zonder controle op toegangstesten en/of coronacheck. Voel jij je prettiger mét een mondmaskertje dan kan je die gratis afhalen bij onze informatie tafel. Ondanks deze 'versoepelingen' zorgen wij ervoor dat de beurs ruim opgezet wordt met o.a. extra brede gangpaden zodat iedereen op 'veilige' afstand kan genieten van de beurs.Overigens heb je in de pendelbus sowieso (net als in het openbaarvervoer wél een mondmaskertje nodig.

HORECA: Zoals we van onze overheid te horen hebben gekregen mag je geen restaurant meer binnen als je geen negatieve corona-toegangstest hebt of een QR code (vaccinatie check) tijdens de beurs mag je wél (warme en koude consumpties) eten en drinken afhalen in de beurshal, daarstaat ook onze populaire 'Barista koffiewagen' maar daar kan je niet zitten (hebben wij niet verzonnen....). Het restaurant mét 400 zitplaatsen bevindt zich in de naastgelegen hal 2, daar moet je (helaas) dus wél een QR code laten zien. Voor beide situaties hebben wij aldus een oplossing al is die niet voor iedereen ideaal (overheidsbeprkingen). Maar we maken er zoals altijd een super gezellig evenement van!

Als je dat nodig vindt, omdat je bijvoorbeeld wél wilt plaatsnemen in de horeca of je hebt een hotelovernachting geboekt in een hotel, maar je hebt geen QR-code, dan kan je een gratis toegangstest halen via deze link: HIER Het is wel verstandig om HIER vooraf een afspraak maken of beter nog bij een lokatie dicht bij huis (let wel: deze toegangstest is alléén nodig voor het horecaplein met zitplaatsen NIET voor de beurs zelf nodig!!!)
We hebben dit jaar meer deelnemers en een grotere hal, dat betekent een andere ingang INGANG B vlakbij het grote parkeerterrein!!
KLIK HIER: PLATTEGROND * CLICK HERE: FLOORPLAN 2021